מזג אוויר בסלובניה – מידע ותחזית לימים הקרובים

מזג אוויר בסלובניה – נתוני זמן אמת ותחזית לימים הקרובים.

 

בכתבה זו תמצאו מידע על מזג אוויר בסלובניה בכל עונות השנה, תגלו מתי עדיף לנפוש ומה ללבוש. 🙂

מתי עדיף לנפוש בסלובניה?

    מדינה קטנה זאת ששוכנת על החוף האדריאטי משלבת סוגים שונים של נופש, כולל סקי ונופש בריאות. האקלים הסלובני מושפע ממגוון רחב של גורמים: הרים, ים ורוחות בורה קרות. כך, ניתן לחלק את שטחה של סלובניה לשלושה אזורי אקלים:
  • אזור החוף שבדרום עם אקלים סובטרופי ים-תיכוני.
  • אזורים בדרום-מערב עם אקלים הררי ויבשתי.
  • אזורים מישוריים במרכז ובדרום עם אקלים יבשתי מתון.

סלובניה בחורף

דצמבר
החורף מגיע לסלובניה בדצמבר ומתפשט עד החוף הדרומי איפה שהטמפרטורות לא יורדות מתחת ל-2-4 מעלות. אולם בגלל רוח הבורה הקרה נוצר רושם שבדרום הטמפרטורות נמוכות יותר מאשר בפנים המדינה.

מזג אוויר בסלובניה

במרכז ובמזרח החורף מתון יותר, אף על פי שהטמפרטורות כאן יורדות מתחת ל-0 מעלות. ההרים מגנים על האזורים האלה מרוחות חזקות וממשקעים.לכן במישורים אין הרבה שלג.

בדרום לעיתים תכופות יותר יורדים גשמים חורפיים המתחלפים בשלג רטוב. אזורי ההרים מתאפיינים במזג אוויר הפכפך מאוד, כאן הטמפרטורות נעות ממינוס 10 עד 0 מעלות עם הרבה שלג.

התנאים האלה מצוינים לנופש חורפי באתרי סקי בסלובניה. בדצמבר מתקיימים מופעים וירידי חג המולד רבים המסתיימים בזיקוקים. חובבי ספורט ייהנו מאליפות העולם בביאתלון הנערכת בסלובניה בתחילת חורף.

ינואר
זהו החודש הקר ביותר בסלובניה. באזורי ההרים הטמפרטורות יכולות לרדת עד מינוס 17 מעלות. במישור, כולל בבירתה של סלובניה, לובליאנה, הטמפרטורות יורדות מתחת ל-0, אך לא יותר מדי. השלג בדרך כלל נמס במהלך היום. לפעמים יורד ערפל כה כבר שלא רואים שום דבר במרחק של מטר אחד.

פברואר
בפברואר במישור השלג נמס לחלוטין ונחשפים שטחים ירוקים הודות לדשא שנשמר משנה קודמת. בהרים עוד נמשכת עונת הסקי והטמפרטורות מתקרבות למינוס 5¬ עד 0 מעלות. בתקופה הזאת טוב לעסוק בטיפוס הרים ולבקר באתרי בריאות עם מעיינות תרמיים ומינרליים.

סלובניה באביב

מרץ
במרץ במישור מזג האוויר כבר חם ואביבי, הכול מלבלב ומוריק. הטמפרטורות מגיעות ל-10 מעלות ומתאימות לנופש בריאות, לטיולים ולתיירות אקולוגית. כמעט ואין משקעים, היום מתארך במהירות. בסוף החודש בהרים מסתיימת עונת הסקי, אולם בפסגות עוד אפשר לעסוק בטיפוס הרים.

אפריל
באפריל האזורים המישוריים מתחממים עד ל-19 מעלות. אולם גם כמות המשקעים עולה, והשמים לעיתים תכופות מכוסים בעננים. בתקופה הזאת כדאי ללכת למוזיאונים ולאתרי תיירות הנמצאים בתוך מבנה או לצאת לטיולים בהרים אל המעיינות התרמיים. באביב מאוד פופולרית ההליכה הנורדית (Nordic Walking) עם המסלולים ההרריים הטובים ביותר שמותאמים לכך.

מזג אוויר בסלובניה

מאי
בדרום סלובניה במאי הטמפרטורות עולות ל-23¬–25 מעלות ונוצר מצב אידאלי כדי לטייל ולהשתזף. ללא ספק, המים בים עוד לא חמים מספיק, טמפרטורת המים אינה עולה על 18 מעלות. אך דווקא בתקופה הזאת יש סיכוי לנופש לא יקר ורגוע, ללא המוני תיירים.

סלובניה בקיץ

יוני
ביוני עוד אין המוני תיירים, אך מזג האוויר בסלובניה כבר קיצי למדי. הטמפרטורות יכולות לעלות עד 30 מעלות והמים מתחממים עד 20–22 מעלות. בחודש הזה אפשר לשלב בין חופשה על החוף לבין טיולים ונופש בריאות בלי להרגיש אי נוחות הכרוכה במזג אוויר.

מזג אוויר בסלובניה

עם זאת, בתחילת הקיץ בפנים המדינה יש סיכוי למשקעים רבים, לכן חשוב לתכנן מראש את מסלולי הטיול או לקחת מטריות ונעליים עמידות במים.

בחודש הזה בעיר הבירה מתקיים יריד יין עם טעימות ומופעים. חובבי אמנות ייהנו במהלך כל הקיץ מפרויקטים אמנותיים במסגרת ביאנלה, ואוהבי מוזיקה יעריכו את פסטיבל הג'אז. אירוע הספורט החשוב ביותר הוא התחרות הבין-לאומית בחתירה. עד תחילת הסתיו מתקיימות גם תחרויות גולף רבות.

יולי
זהו אחד החודשים החמים בשנה כאשר הטמפרטורות יכולות לעלות עד 38 מעלות. באזורים הדרומיים הלחות נמוכה יותר לכן החום מכביד פחות.

עם זאת, טיולים רגליים בתקופה הזאת עלולים להוות קושי לילדים ולאנשים מבוגרים עם מחלות לב.
ביולי עדיף לנסוע לאזורים הצפוניים והמזרחיים עם אקלים מתון או להרים – שם הטמפרטורות אינן עולות מעל 22 מעלות. בחודשי הקיץ נערכים פסטיבלים שונים וגם מופעים מוזיקליים עממיים אשר זוכים בפופולריות רבה בקרב המבקרים.

אוגוסט
באוגוסט בחוף הדרומי חם אפילו בלילות, מה שעלול להקשות על הנופש. בבקרים המים בים נעימים ומתחממים ל-24 מעלות. התקופה הזאת היא מצוינת לנופש על החוף בגלל הכמות המקסימלית של הימים השמשיים והטמפרטורות הגבוהות. גם במרכז המדינה מזג האוויר לרוב בהיר והטמפרטורות נוחות, סביב 25 מעלות.

סלובניה בסתיו

ספטמבר
בספטמבר בסלובניה שוררת התקופה של הקיץ האינדיאני ובנוסף לבילוי על החוף אפשר לנצל את הימים החמים והבהירים לטיולים ולביקורים באתרי תיירות. רוב התיירים בתקופה הזאת חוזרים הביתה ויש סיכוי לחופשה רגועה ושקטה.

אוקטובר
באוקטובר החום יורד והטמפרטורות אינן עולות על 18 מעלות. בתקופה הזאת כדאי לבקר באתרי בריאות ובמרכזי ספא עם מעיינות תרמיים ומינרליים.

מזג אוויר בסלובניה

נובמבר
בנובמבר בכל האזורים בסלובניה מתחילה עונת הגשמים ומזג האוויר לרוב מעונן. בהרים מתחיל לרדת שלג ויכולות להתפתח סופות שלגים, משום שהטמפרטורות יורדות עד 0 מעלות. במישור במזרח ובדרום המדינה הטמפרטורות בתקופה הזאת סביב 10 מעלות.