מסלובניה לארצות השכנות

בנוסף ליתרונות הרבים אשר מציעה סלובניה בזכות המיקום האסטרטגי הנפלא שלה, המבקרים במדינה יכולים ליהנות מהזדמנות נדירה לצאת לשלל סיורים "חוצי גבולות" למדינות השכנות. במרחק נגיעה נמצאות קרואטיה, בעלת נופים עוצרי נשימה ומונומנטים היסטוריים מרהיבים, אוסטריה, הידועה באופרה הוינאית שאין דומה לה וכמובן איטליה, שממוקמת כה קרוב עד שתושבי העיר טרייאסט אפילו מדברים סלובנית. אבל כל דבר בעתו, בואו נלך לפי הסדר…

 

מסלובניה לקרואטיה

הסיור האהוב ביותר על תיירים מסלובניה לקרואטיה הוא הנסיעה לעיר פוּלה. העיר הייחודית הזו מפורסמת בזכות ההיסטוריה המרהיבה שלה, המלאה באגדות וחידות. המקומיים מספרים שאת העיר פולה הקימו הארגונאוטים המפורסמים כשתרו אחר גיזת הזהב. בין אם זו רק אגדה או לא, ברחבי העיר כולה ניתן להבחין בעדויות מתקופת יוון העתיקה. גם האימפריה הרומית השאירה את החותם שלה בפולה, כאשר כבשה אותה מעט לפני העת החדשה. האימפריה הרומית השפיעה ופיתחה רבות את הארכיטקטורה בעיר. הרומאים בנו מבנים מונומנטאליים אשר חלקם אף שרד עד ימינו אנו. המבנה המרשים ביותר הינו הארנה אמפיתיאטרון. הוא אמנם מעט קטן יותר מהקולוסאום ברומא, אך בכל זאת מושך אליו אלפי תיירים מרחבי העולם כולו. בנוסף לכך, אף בתקופה זו משמש האמפיתיאטרון כמקום לפסטיבלים וציון ימי חג רבים.

 

סיבה נוספת לבקר בקרואטיה היא הפארקים הלאומיים הייחודים שלה. אגמים ומפלים ציוריים עם מאות איים קטנים נפרשים לאורכה, התגשמות חלום לרומנטיקנים כמו גם לאוהבי מסלולים מבודדים יותר. המתארחים באזור יכולים ליהנות מהשכרת יאכטה והפלגה לים הפתוח, לעשות סקי מים ולצאת לסיבוב בסירת מרוץ או לחילופין לצאת לסיור במדרון של נחל הררי תלול. את שלל האטרקציות הללו תוכלו למצוא ללא כל קושי בכל סוכנות נסיעות בקרואטיה.

 

 

מסלובניה לאוסטריה

חופשה בסלובניה מאשפרת הזדמנות נדירה של נסיעה ליום-יומיים לאוסטריה השכנה. לא לחינם מכנים את וינה "בירת התרבות האירופאית": כרטיס הצגה לאופרה הוינאית הינו חלום של שוחרי אמנות רבים, והמוזיאונים שבה מציעים מגוון נרחב ומרהיב של יצירות אמנות. אך בנוסף לכל זאת, וינה הינה גם מרכז חשוב לאוהבי המתוקים והקינוחים. פרט לקפה הנודע בארומה הנפלאה ביותר בחלק זה של אירופה, ניתן למצוא בעיר גם מספר אינסופי של שטרודלים, וופלים עם קצפת ושלל עוגות ומאפים. ולאלה המעדיפים אוכל רציני, גם לא חסר מה למצוא. הלא את סמל המטבח האוסטרי, שניצל עגל רך עם ירקות וחזרת תפוחים, ניתן למצוא בכל מסעדה שרק תרצו. בירת חיטה בהירה לצד השניצל היא תוספת נהדרת לארוחה, במיוחד לאחר בילוי לילי באופרה.

 

סיור מומלץ נוסף הינו קלגנפורט (Klagenfurt) האוסטרי. שם תוכלו למצוא את היפה מבין המצודות באוסטריה, מצודת הוכאוסטרוויץ (Hochosterwitz Castle) מהמאה התשיעית. המצודה מגיעה לגובה של 160 מטרים וממוקמת בפסגתו של מצוק סלעי. פנים המבנה מרשים ביופיו ומשמר בצורה מדהימה את תקופת ימי הביניים. פרט למצודה, תוכלו למצוא באזור גם את פארק Minimundus, אשר מציע אוסף מודלים מיניאטוריים של מונומנטים ארכיטקטורים ומבנים מפורסמים. וכמובן, סיבה נוספת לנסוע מסלובניה לאוסטריה היא לשם קניות. לאוהבי הסטייל והאופנה, מומלץ בחום לבקר במרכז האגדי "Parndorf Designer Outlet" הממוקם בעיר פרנדורף. אלפי מבקרים אוהבי אופנה מגיעים למרכז המכיל אוסף פריטים עוצר נשימה של מעל ל-300 יצרנים שונים במחירים נמוכים מהרגיל. בין שלל הבוטיקים כדאי לשים לב באופן מיוחד למותגים: Escada, Gucci, Guess. מחירי השמלות באסקדה, למשל, מתחילים ב30 יורו, ובגוצ'י ניתן לקנות פריטים יוצאים מן הכלל בפחות מ80 יורו. יש רק בעיה אחת- אחרי שמתחילים מאוד קשה להפסיק, ואחר כך כבד לסחוב את השלל, ולכן ההמלצה שלנו היא קודם כל לרכוש מזוודה נוחה על גלגלים!

 

מסלובניה לאיטליה

אין טעם להלל ולשבח את יתרונותיה ונפלאותיה הידועים שטומנת בחובה ונציה. לא בכדי סוכנויות נסיעות פופולאריות מציעות סיורים מסלובניה לעיר העתיקה והמרהיבה ביותר בערי איטליה. ונציה מדהימה בכל עונות השנה, היא מפוארת, מסתורית, מבריקה וכמובן רומנטית. בסך הכל כמה מאות קילומטרים בלבד מפרידים בין חופי פורטורוז' (Portorož) למים הנוצצים של הגראנד קנאל עם מנגינת הגונדוליירים המלנכולית. תוך כמה שעות בלבד אפשר להציץ בכיכר סאן מארקו ובמו עיניכם לחזות במחזה המרהיב של ניפוח זכוכית מוראנו. אף קרוב יותר לסלובניה, שוכנת לה העיר טרייאסט. בין היתר נמצאת שם הבזיליקה של סאן ג'וסטו מתקופת רומא העתיקה, בה שוכנת אווירה מיסטית ואפלולית של קבר המתמודדים על כס ספרד. טירת מירמארה ( Castello di Miramare) הרומנטית והמופלאה, אשר שוכנת גם היא באותה עיר, מרעננת את מצב הרוח בזכות הארכיטקטורה הייחודית שלה.

אמנם בטריאסט אוהבים ומעריכים קפה, אך את המטעמים הקולינריים שלהם הם מתבלים בחזרת. אף המנות האיטלקיות המסורתיות מוגשות במסעדות עם תיבול חזרת.

 

 

קניות ושופינג כדאי לעשות בכל איטליה, אך הסיור המשתלם ביותר נמצא ב- Palmanova Outlet Village. העיירה הקטנה פלמנובה, השוכנת במרכז מחוז פריולי, הינה פרבר חביב עם בתי קוטג', חצרות פרטיות וקפה נחמד ובה מוצגים מותגים בינלאומיים כמו גם חברות איטלקיות מקומיות. בנוסף, העיירה ידועה באדריכלות ועיצוב פנים מעניינים מאוד- גבולות העיר יוצרים באופן מושלם צורה בעלת תשע צלעות. מרכז קניות מומלץ נוסף משלל המרכזים באזור הינו Veneto Designer Outlet. גם פה ניתן לחזות בהיצע נרחב של מותגים בינלאומיים (כמו כן גם) ומקומיים, החל מפריטים יומיומיים ועד ללבוש חגיגי. את המחירים הנמוכים ביותר ניתן למצוא, כמובן, בימי מבצע מרוכזים, אבל גם ביום רגיל ניתן למצוא שם מחירים לכל כיס. שווה מאוד להעיף מבט על המחירים במותגים  Burberry,  Baldinini ו- Versace אשר מציעים מחירים מוזלים במיוחד. בנוסף, מומלץ מאוד לשים לב לאופנת הנוער של המותגים האיטלקיים, ולהשתדרג בפריטים איכותיים ואופנתיים במחירים מצחיקים של 15-20 למכנסיים או 5 יורו לחולצה. את הילדים אפשר להעסיק באטרקציות המאורגנות ובמגרשי משחקים, ואת הגברים תמיד אפשר להעסיק באחד ממבחר בתי הקפה או המסעדות הנהדרים במרכז.

 

כך שאם הטיול בסלובניה דורש מעט גיוון, תמיד אפשר לשדרג אותו בנסיעה קצרה "לחו"ל" לרענון קל של הנפש, מוח והגוף.