פעילויות מים בסלובניה

ספורט המים ופעילויות המים בסלובניה יכולים לספק אפילו את האורחים התובעניים ביותר בכל ימות השנה. אחת מפעילויות הספורט הפופולריות והנגישות ביותר היא שחייה. בריכות שחייה זמינות ברוב המלונות ואתרי הספא התרמיים. הספורט האתגרי הוא אחד הענפים המרתקים בסלובניה. אם ברצונכם לעשות רפטינג או גלישת היידרוספיד תבקרו בנהר סוצ'ה. בפלגים הקטנים של סוצ'ה תוכלו לצאת לקניונינג מרתק.
הנהרות סאווה, סאביניה וקרקה אף מתאימות לשייט קייקים. לפעילות רגועה יותר כמו שייט בסירות קאנו או רפטינג בסגנון הישן אנו ממליצים לבקר בנהרות קולפה ודראבה.

ספורט מים על חוף הים

חוף הים בסלובניה הוא אזור מצוין לעיסוק בסוגים שונים של ספורט מים. תוכלו לשחות במקומות המיועדים לכך או לשכור סירה או סירת פדלים. בפורטורוז' תוכלו ללמוד סקי מים ולהתאמן בו. אתרי המים בין פיראן לסטרוניאן מצוינים לצלילה – בנוסף למגוון רחב של צמחים וחיות כאן תוכלו לראות גם את שרידי הספינות הטרופות.
המפרצים של פיראן וקופר הם מצוינים לחובבי שייט, כאן בקיץ נושבות רוחות המיסטרל ובשאר השנה – רוחות הבורה החזקות. משלוש המרינות הסלובניות שבקופר, באיזולה ובפורטורוז' יוצאים הימאים למסעותיהם בים האדריאטי. בחוף הסלובני אפשר לשכור סירות שייט וסירות מנוע. בין האופציות האחרות – מזחלות מים וסירות מתנפחות.

עולם המים בסלובניה
ספורט מים באגמים ובנהרות

נהרות ואגמים בסלובניה אף הם מותאמים היטב לסוגים שונים של ספורט מים. כמו בנהר סוצ'ה, גם במפלים של סאווה, סאביניה, קרקה וקולפה תוכלו לצאת לרפטינג מודרך. גם שייט קייקים עשוי להיות מרתק מאוד בנהרות הללו. בקניונים ובעמקים קטנים לאורך הסוצ'ה מוצע קניונינג איכותי ביותר. שייט בסירות קאנו מתאים לאגמים ולנהרות רגועים יותר. שייט בסירות קאנו פופולרי מאוד בנהרות לובליאניה, קרקה ומורה. ניתן לשכור סירות קאנו גם באגמים בוחין, ולניה וזביליה. באגם בלד תוכלו לשכור סירה או מפעיל של סירת פלטנה המסורתית ייקח אל האי המפורסם.

רפטינג בסגנון הישן

תוכלו ללמוד את היסטוריית הרפטינג הסלובני בת מאות השנים. רפטינג היה כלי חשוב בהעברת משאות בנהרות דראבה, סאווה וקרקה. אפשר גם לעשות צלילה בנהרות ובאגמים בסלובניה. צוללנים נמשכים אל המסתורין של מעיינות הקארסט, כמו האגם הפראי שליד אידריה.