השכרת רכב בסלובניה

השכרת רכב בסלובניה – כל מה שצריך לדעת
נופים חלומיים, אגמים ונחלים שאסור לפספס, אתרים מלהיבים ואנשים לבביים ומאירי פנים. אי אפשר שלא להתאהב בסלובניה והיא מתאימה לכל חופשה זוגית או משפחתית, בחורף וגם בקיץ, להרפתקנים וגם למשתזפים ובמחירים נוחים. השכרת רכב בסלובניה תאפשר לכם למצות את כל יתרונות המדינה תוך כדי שמירה על הגמישות והעצמאות שלכם בכל הרפתקה.
הקדמה והפיתוח הסלובניים נחשבים למצוינים ביחס לכל מדינה אירופאית תיירותית ומערכת הכבישים במדינה מעולה בכל קנה מידה. רוב התיירים בוחרים להתנייד בסלובניה עם רכב, מה שמאפשר להם "לטרוף" את כל היעדים השווים גם בטיול קצר של כמה ימים. השכרת רכב בסלובניה מתאפשרת דרך מספר גדול של חברות וכמו כל חברת השכרה קיימת, גם לאלו שנמצאות בסלובניה יש תנאים וחוקים ועוד כמה טיפים שכדאי להכיר.

קצת על החוקים ותרבות הנהיגה הסלובנית:

  1. בסלובניה הנהיגה בצד ימין ויש להדליק אורות על פי חוק לאורך כל השנה.
  2. המהירות בכבישים דומה לזו שבישראל: כבישים עירוניים עד 50 קמ"ש, בין עירוניים עד 90 קמ"ש ואוטוסטרדות עד 130 קמ"ש.
  3. אין להושיב ילדים במושב הקדמי מתחת לגיל 12. כמו כן ישנה חובה לחגורת בטיחות, הימנעות מוחלטת מדיבור בסלולרי ואיסור חמור על שתייה ונהיגה.
  4. נסיעה בכבישי אגרה – תקבלו מדבקה מיוחדת (הנקראת Vinjeta) לאחר תשלום האגרה, שתקציב אתכם בזמן על קטע הכביש. מדבקה לא בתוקף או נסיעה בלעדיה יחייבו אתכם בקנס כספי כבד.
  5. מנהרות – לסלובניה יש המון מנהרות ארוכות שמגיעות גם לעשרה ק"מ. הן מקצרות מאוד את הדרך, אבל חוסמות את הנוף. שווה לשקול את דרכי הנסיעה מראש.
  6. תחבורה ציבורית בדרך – בסלובניה החוק קובע שיש לתת זכות קדימה לתחבורה ציבורית והסעות תלמידים. בנוסף, קיים חוק שאוסר עקיפה של רכבי הסעות ילדים שנמצאים בעצירה.
  7. שילוט – ברוב אזורי המדינה קיים שילוט באנגלית וגם המקומיים דוברים אנגלית ברמה טובה. אבל ליתר ביטחון כדאי להצטייד בתוכנת ניווט.
  8. תדלוק – עשו לכם כלל אצבע ולעולם אל תגיעו לסוף מיכל הדלק. תדלקו בכל פעם שיש לכם הזדמנות. רוב התחנות פתוחות 24/7, אבל חלקן נסגרות סביב השעה 19:00. בנוסף, יש להחזיר את הרכב לחברת ההשכרה בסיום עם טנק דלק מלא כפי שקיבלתם אותו.
  9. חניה – בערים מרכזיות ובאתרי האטרקציות הגדולים קיימת מצוקת חניה. קחו זאת בחשבון. בנוסף בדקו אם יש סידורי חנייה במלון שלכם. ועוד לגבי חניה: שוליים צהובים מציינים שהחניה אסורה. שוליים כחולים מתירים חניה של עד חצי שעה. שוליים לבנים הם חניה חופשית, אך יש לרכוש כרטיס חניה במתקן הסמוך. כל כרטיס תקף לשעה ולכן כדאי לרכוש מספר כרטיסים אם תבלו כאן כמה שעות.

    ביטוח והשתתפות עצמית
    האם הדיל מול חברת ההשכרה כולל ביטוח השתתפות עצמית או ביטוח החזר השתתפות עצמית? בדקו שיש לכם כיסוי לאחד מהם ובררו לגבי גובה ההשתתפות העצמית כדי למנוע מצבים מפתיעים ומתסכלים שיעלו לכם הרבה. אם לא יצרתם ביטוח השתתפות עצמית, החברה תחסום לכם את מסגרת האשראי בגובה ההשתתפות ותקצץ לכם מראש ביכולת לטייל בתקציב שקבעתם.
    אתם יכולים להרחיב את הביטוח שנרכש לנהגים נוספים ולכיסוי מלא שיבטל את ההשתתפות העצמית ויצור לכם טיול בראש הכי שקט. הכיסוי המלא נקרא excess ואפשר לרכוש אותו בעת קבלת הרכב (הכי יקר, אבל הכי נוח) או מראש דרך אתר CarInsuRent המציע ביטוחי excess לכל העולם במנוי שנתי די זול. אתרים מומלצים לרכישת ביטוח החזר עם אפשרות הרחבה לאקסס עבור טיול בודד הם Icarhireinsurance ו- RentalCover. דרך הביטוח בחברות אלה ובמקרה של נזק, יש לשלם לחברת ההשכרה ועם הקבלה לתבוע את הביטוח.

    טיול בסלובניה עם הילדים: האם כדאי להשכיר כיסא בטיחות לרכב?
    ומה עושים עם הקטנטנים שזקוקים לבוסטר, כיסא תינוק או סלקל? בכל חברה להשכרת רכב בסלובניה ניתן להזמין כיסאות בטיחות, סלקלים ובוסטרים. אמנם נוח מאוד לטוס בלעדיהם אך ההמלצה של רוב המטיילים היא להביא את האישיים שלכם מהבית עם ההתאמות שלו למידות הילד וללא ילדים אחרים שישבו עליו. בנוסף, לא ניתן לדעת איזה כיסא תקבלו, מהו תוקפו, האם הוא יהיה נוח לילדכם והאם עבר תאונות. עניין נוסף הוא סוגיית המחיר: השכרת כיסאות בטיחות לרכב בסלובניה, סלקלים או בוסטרים מחברת ההשכרה הינה בעלות גבוהה – כמעט זהה לזו של רכישת מושב חדש!
    ומה לגבי הסחיבה שלהם לנתב"ג? אם תביאו את שלכם, תגלו שאין כמעט צורך לסחוב אותם משום שהמסירה שלהם בצ'ק אין מתבצעת מיד אחרי המזוודות.
    וכאשר יורדים מהרכב – האם כדאי שיהיה מנשא לילד בנוסף לעגלה? בהחלט ניתן להביא את שניהם, עם עדיפות גבוהה למנשא: ישנם מקומות שבהם הטיול אפשרי עם מנשא בלבד.

    מה חשוב ומומלץ להביא?
    1. רישיון נהיגה בינלאומי שניתן להפיק דרך החברות מ.מ.ס.י או טלדור והוא תקף לשנה.
    2. מתקן לחיבור של הסלולרי ברכב. פשוט כי זה נוח יותר. הנה אחד מומלץ על ידינו להזמנה מאמזון>> המתקן מתאים לרוב מכוניות ומכוון לכיוון המזגן, כך שהוא לא יתחמם לכם בנסיעה, גם לאחר שעות מרובות של ניווט.
    מטען נייד שמתחבר למצת של הרכב. אתם לא רוצים לנווט במשך כמה שעות ולרוקן את הסלולה. בכל מקרה כדאי לקחת איתכם לכל מקום גם את המטען הרגיל, בייחוד אם יש לו חיבור USB.

    ועוד כמה קטנות על השכרת רכב בסלובניה:
    חלק מחברות ההשכרה יאפשרו לכם להחזיר את הרכב בסניף שונה, אך מדובר בפעולה יקרה מאוד.
    חלק מהחברות של השכרת רכבים בסלובניה קונסות באיחור של מעל שעתיים או מבטלות לכם את העסקה ומחייבות אותה במלואה! כדאי שתתאמו את זמן האיסוף של הרכב לשעה או שעתיים אחרי זמן הנחיתה המתוכנן וגם מומלץ שתוסיפו בעת ההזמנה את מספר הטיסה. אם היא תתעכב, חברת ההשכרה תוכל להתעדכן בזמן הנחיתה החדש ולהמתין לכם. במקרה של עיכוב משמעותי תמיד כדאי לעדכן את החברה. ליתר ביטחון.
    תדאגו מראש לגוגל מפות או וויז בסלולרי שנוסע איתכם לטיולים. באתרי טבע לא בטוח שהאינטרנט שלכם יעבוד באופן שוטף ולכן כדאי להוריד מראש גם את Maps.me,או Here שעובדות אופליין. אפליקציות נוספות כמו Google Trips, TripAdvisor ו- MOOVEIT יעזרו לכם לתכנן את יום הטיול, לבחור אטרקציות או מקומות מעניינים, או לנווט רגלית ולנוע בתחבורה ציבורית אם אתם מבלים ביום כיף בתוך העיר.

כאן ניתן לבדוק מחירים ולהזמין השכרת רכב בסלובניה
השלימו את דף החיפוש שלמטה כדי למצוא השכרת רכב זולה בסלובניה
הממשק בודק מחירי השכרה בכל החברות הרכב הגדולות באירופה